Kl. 8.04 onsdag den 13. maj oplevede 15.866 kunder i dele af vores forsyningsområde en kortvarig strømafbrydelse som følge af en fejl på Energinets 150 kV-station i Videbæk.
Strømforsyningen blev genetableret efter 10 minutter ved hjælp af omkoblinger i nettet.
En betjeningsfejl, der medførte en jordslutning, forårsagede afbruddet. Jordslutningen medførte udfald på 9 af RAH Nets 60/10 kV-stationer, hvilket påvirkede elforsyningen i en række områder.
De berørte stationer var:
Rækker Mølle, Sønderup Syd, Sønderup Nord, Nørhede, Videbæk, Spjald, Grønbjerg, Husby og Ulfborg Vest
Vi foretog efterfølgende omkoblinger i elnettet, så kunderne hurtigt igen fik strøm i stikkontakterne.
Energinet arbejder fortsat med at inspicere koblingsanlæggene på 150 kV-stationen i Videbæk for at klarlægge de nærmere tekniske forhold omkring hændelsen.
RAH beklager de gener, som afbrydelsen måtte have medført for kunderne.
Der er ikke sket personskade i forbindelse med hændelsen.

